Nasehat Gus Dudien Pemalang

nasehat gus dudien pemalang
Gus Ahmad Nahdludien bersama istri


Dalam salah satu pengajiannya Gus Dudien putra dari KH. Abdul Aziz Syahmari Pemalang menjelaskan 8 adab atau tata krama seorang istri kepada sang suami.

Namun penjelasan kali ini dikemas sedemikian apik dalam dialog percakapan yang cukup jenaka agar tidak terlalu monoton bagi santri-santrinya.

***
Jupri : dik sri sing ayu.. semok..oblong-oblong..
            " dik sri.. tak kandani yo sri.. tapi awakmu ojo nesu..."
            (Dek sri.. saya ajarin yah.. tapi kamu jangan marah...)


Sri :    " opo tho kang mas.."
            ( apa kang mas..." )

Jupri :  Ngene yo sri... wong wadon iku kudune..
            ( begini sri.. perempuan itu harusnya...)

1. Dawaamul khayaa'i min zaujihaa


Langgeng anggone isin karo sing lanang.

lha.. kowe, jaman mbiyen pas manten anyar isinan.. nisbate ngentut ae diampet, isin karo aku. Saiki isinmu wis ilang. Saiki awakmu isine wis ilang, ngentut ae prat pret sa' gelem -gelem

( senantiasa merasa malu kepada suami,

   Lha.. kamu ? dulu waktu pengantin baru saja merasa malu, contohnya kentut saja ditahan-tahan karena malu sama saya, sekarang malumu sudah hilang.. kentut sembarangan)

2. Wa ghodl-dhlu thorfiihaa quddaamahu


neng ngarepe wong lanang iku pantese ndingkluk, amrih nudohna hormate

lah awakmu.. dikandani malah ngejak duel karo mecicili aku...!

( di depan suami itu seyogyanya menunduk, menunjukan rasa hormatnya.

Lah.. dirimu ? Di ajarin ko malah ngajak berantem malah melototin aku..!)

3. Wath-thoo'atu li amrihi


Nurut karo prentae wong lanang. Kejobo prentah sing nerak syari'at

lha.. awakmu, tak kongkon gawe kopi ae malah nyentak-nyentak aku, cincing-cincing jarik, karo ngamuk.. ora ngurusi perasaan ku sri..

( tunduk pada perintah suami, kecuali perintah yang bertentangan dengan syari'at agama.

lha kamu.. di suruh bikin kopi saja malah membentak, menyingsing lengan baju sambil ngamuk.. tak perduli dengan perasaanku..)

4. Waskuutu inda kalamihii



Nek wong lanang lagi ngomong dirungokno sri..

ojo malah wong lanang ngomong sakecap
awakmu mbales puluan kecap, aku ngomong durung rampung awakmu yen mbales koyo suara mercon pas wulan poso

( kalau suami lagi berbicara dengarkanlah..
jangan malah suami ngomong sedikit dirimu membalas bertubi-tubi kaya suara petasan )

5. Walqiyaamu inda quduumihi wa khuruujihi



Nek wong lanang arep budalan tindak atawa lungo nyambut damel wong wadon kudu nganter tekan arep lawang, sinambi ndungokno. Umpamane sing lanang kondur wong wadon kudu nyambut rawue wong lanang kanthi ajere rai

lha Awakmu.. aku mangkat kerjo kowe ora urus, aku teko kerjo kowe yo cuek malah dolanan hp dewek

( kalau suami hendak keluar bepergian atau berangkat kerja hendaknya istri mengantarkan sampai kedepan pintu, sembari mendoakan agar selamat. Misalkan suami pulang istri juga harus menyambutnya dengan wajah yang berseri

lha.. kamu, saya berangkat kerja kamu ngga mau tahu, saya pulang kerja juga cuek saja, malah sibuk bermain handphone )

6. Wa 'ardlu nafsihaa lahu 'inda irodatin naumii


misale wong lanang arep nyare, mlebu kamar, wong wadon kudu towo "ajeng ngersaake nopo mboten mas..."

Lha awakmu... dijak turu bareng wae wegah, luwih mentingke nonton sinetron, BBM, WA, PESBUKAN

( misalkan suami hendak tidur ketika masuk kamar istri seyogyanya menawarkan "apakah malam ini aku milikmu mas...?"

Lah.. kamu, diajak tidur bareng saja ogah, malah lebih suka nontong sinetron, BBM, WA, PESBUKAN )

7. Wa dawamuz ziinati bikhudlrotihi watarkuha 'inda ghoibatihii



Wong wadon iku kudu pepaesan, nanggo paes lamon sing lanang ana ning umah, ninggal paes lamon wong lanang ora ning umah

lah awakmu... aku nang umah malah nganggone ora genah, kaos sporot karo kutang wis telung dino esih mbok gawe, rambute dawul-awul koyo gendruwo mari babaran, pas arep kondangan nek paesan moblong-moblong koyo ondel-ondel

( perempuan itu harusnya bersolek, bersolek ketika suami ada dirumah (tidak bepergian) dan meninggalkan solekan ketika suami tidak dirumah (sedang bepergian)

Lah kamu... aku dirumah malah pakaiannya ngga jelas, kaos dalem sama kutang 3hari masih tetep dipakai, rambut amburadul kaya gendruwo sehabis melahirkan )

8. Watarku khiyanati lahu


Ora nyidrani tresnone wong lanang

lah awakmu.. angger ono bronis sir-siran konco lawas malah caper

( tidak mengecewakan rasa cinta suami,

Lah kamu... kalau ada brondong atau temen lama yang ganteng kamu malah cari perhatian

Ingat sri.. surga seorang istri ada dibawah telapak seorang suami

***

Postingan terkait: